Vocal Music

 

Songs

New edition!

Hero und Leander (1831) (6')
Dramatic scene for soprano and piano
Ed.: Annegret Huber
First publication

fue 15011       ISMN: 979-0-50182-811-1       Euro 10,00 bestellen    order 

The piano version of Fanny Hensel’s dramatic scene Hero und Leander printed here is not merely a piano score of the orchestral version. It was composed within the space of only three days, from 21 to 23 December 1831, so that Fanny and Wilhelm Hensel could give it to the dedicatee Ulrike Peters as a Christmas present.
The piano version of Hero und Leander, published here as a first edition to mark the 210th anniversary of Fanny Hensel’s birth in the commemorative year 2015, makes it possible to put on a performance of the “scene” irrespective of the availability of an orchestra.


Achmed an Irza. Ausgewählte Lieder
7 first publications for soprano and piano

fue 15055      ISMN: 979-0-50182-855-5       Euro 14,00 bestellen    order 

Contents: Wohl deinem Liebling (Psalm LXV, Vers 5), Ob deiner Wunderzeichen staunen (Psalm LXV, Vers 9+10), Wiegenlied (Anónimo), Achmed an Irza (Heinrich Stieglitz), O wie beseligend (Friedrich Märcker), Gram (Johann G. Droysen), Sehnsucht (Friedrich A. Märker)
A new collection with songs by Fanny Hensel which are all first
publications.


Und wüssten's die Blumen
Selected Songs for voice and guitar
Arranged by Guido Böger

fue 15012       ISMN: 979-0-50182-812-8       Euro 18,00 bestellen    order 

Contents: Fischers Klage (Johann Ludwig Casper), Die Mainacht (Ludwig Hölty), Die frühen Gräber (Friedrich Gottlieb Klopstock), Die Ersehnte (Ludwig Hölty), Der Maiabend (Johann Heinrich Voß), Ferne (Johan Ludwig Tieck), Der Rosenkranz
(Johann Heinrich Voß), Das Heimweh (Friederike Robert), Und wüssten‘s die Blumen (Heinrich Heine), Geräusch (Johann Gustav Droysen), Die Nonne (Ludwig Uhland), Zwischen Gaeta und Capua (Franz Grillparzer)
Und wüssten’s die Blumen
The Guitar would seem destined for the interpretation of Romantic music, given the impermanence
of its sound, its color and the individual nature of its tone production, were it not, in direct comparison to the piano, for the instrumental limits imposed in its choice of keys, in its range and the possibility of expressing complex harmonic excursions.


Lieder ohne Namen (songs without names) (1820-1844)
Selected Lieder for voice and piano
(Cornelia Bartsch/Cordula Heymann-Wentzel)

Vol. 1: 1820-1827
Ave Maria (Walter Scott), Die Nonne (Ludwig Uhland), Lebewohl (Wilhelm Hensel), Die Schwalbe, Frühlingsnähe, Wanderlied, Heimweh, Die Äolsharfe auf dem Schlosse zu Baden/Schloß Liebeneck (Friederike Robert), 8. Zwischen Gaeta und Capua/Italien (Franz Grillparzer), "Was will die einsame Träne", "Am leuchtenden Sommermorgen", "Und wüßtens die Blumen"/Verlust (Heinrich Heine)

fue 6670     ISMN: M-50012-667-6    Euro 19,00     order 


Vol. 2: 1828-1844
Geräusch/Sehnsucht (Gustav Droysen), "Über die Berge", Schwanenlied op. 1,1 (Heinrich Heine), "Schlafe, schlaf!", "Zu deines Lagers Füßen", 5. Genesungsfeier, Frühlingslied, "Der Schnee, der ist geschmolzen" (Wilhelm Hensel), Nacht, Zauberkreis (Friederike Robert), Traum (Joseph Freiherr von Eichendorff)

fue 6730    ISMN: M-50012-673-7    order 

The songs of Fanny Hensel, which has been published during her lifetime anonymous or ‘under a wrong name’ are the guide through this 2 volumes song publication, which has been edited by students at the Berlin University. In addition to it the 2 volumes contains all unpublished songs of the following songwriters: 1. Heinrich Heine, 2. Wilhelm Hensel and 3. Friederike Robert.

Special price: Vol. 1 and Vol. 2 together for only Euro 35,00


New edition!

Frühe Französische Lieder  / early french songs for voice and guitare  (1820-1822)
16 songs on french texts arrangend for voice and guitare
(Ulrike Merk)

fue 6690    ISMN: M-50012-669-0    Euro 20,00     order 

Inhalt: J.P.C.de Florian: Romance de Claudine, Chanson de bergères, Romance de Galatée, Romance de Célestine, Isidore (Vous, qui loin d'une amante), Némorin I,  Zoraide, C'en est fait, Annette, Sérénade de Cortez, Unique objet de ma tendresse, C'est une larme, Némorin II, Le rocher des deux amants; Jean Bertaut: Au bord d'une fontaine, Textdichter unbekannt: L'Amité, La fuite inutile, Mon coeur soupire

J.P.C.de Florian: Romance de Claudine, Chanson de bergères, Romance de Galatée, Romance de Célestine, Isidore (Vous, qui loin d'une amante), Némorin I, Zoraide, C'en est fait, Annette, Sérénade de Cortez, Unique objet de ma tendresse, C'est une larme, Némorin II, Le rocher des deux amants
Jean Bertaut: Au bord d'une fontaine, Textdichter unbekannt: L'Amité, La fuite inutile, Mon coeur soupire
At the age of 15 – 17 Fanny Hensel has written 16 songs on texts by French Poets. Stories and novels by Jean Pierre Claris de Florian, who has been very popular at that time in Germany, provided the models for almost 14 songs. These songs had not been edited during her lifetime. Ulrike Merk has reconstructed the songs from the manuscript and has arranged them for voice and guitar.


New edition!

Frühe Französische Lieder / early french songs (1820-1822)
16 songs on french texts for voice and piano

fue 6760    ISMN: M-50012-669-0    Euro 20,00     order 

J.P.C.de Florian: Romance de Claudine, Chanson de bergères, Romance de Galatée, Romance de Célestine, Isidore (Vous, qui loin d'une amante), Némorin I, Zoraide, C'en est fait, Annette, Sérénade de Cortez, Unique objet de ma tendresse, C'est une larme, Némorin II, Le rocher des deux amants ; Jean Bertaut: Au bord d'une fontaine, Textdichter unbekannt: L'Amité, La fuite inutile, Mon coeur soupire
At the age of 15 – 17 Fanny Hensel has written 16 songs on texts by French Poets. Stories and novels by Jean Pierre Claris de Florian, who has been very popular at that time in Germany, provided the models for almost 14 songs. These songs had not been edited during her lifetime.


Acht Lieder nach Texten von Wilhelm Müller / 8 songs on texts by W. Müller
for voice and piano

fue 645  high voice  ISMN: M-50012-645-4    Euro 15,00   order 

fue 647  medium voice  ISMN: M-50012-647-8    Euro 15,00    order  

1.Des Müllers Blumen, 2. Der Neugierige, 3. Die liebe Farbe, 4. Abendreihn: Guten Abend, lieber Mondenschein, 5. Ein­­sam­keit: Der Mai ist auf dem Wege, 6. See­fahres Abschied: Du fliegst in hohen Lüften, 7. Gebet in der Christnacht: O Liebe, die am Kreuze rang, 8. Vereinigung: Wenn ich nur darf... (Suzanne Summerville)


Drei Lieder nach Texten von Lord Byron /  3 songs on Texts by Lord Byron
for voice and piano

fue 597  high voice    ISMN: M-50012-597-6    Euro 8,50   order 

fue 598  medium voice    ISMN: M-50012-598-3    Euro 8,50
   order 

Text (englisch): Bright to be the place of the Soul, There be none of Beauty’s daughters, Farewell! (Suzanne Summer­ville)


Liederkreis an Felix (1829)
5 songs for voice and piano (No. 6 SAT a cappella)
(Text: J. G. Droysen)

fue 7290    high voice    ISMN: M-50012-729-1        Euro 20,00   order 

fue 7330    medium voice    ISMN: M-50012-733-8     in preparation

1. Lebewohl, 2. Grüner Frühling, süße Mailuft, warum seid ihr gar so öde?, 3. Nun ist’s nicht öd in meiner Brust, 4. O sprich, wo blieb dein heit’rer Sinn? 5. Im Hochland, Bruder, 6. Wiedersehen


Sammelband: Von Goethe inspiriert
Songs by women composers of the 18. & 19. centuries:
Fanny Hensel: Nähe des Geliebten, Wenn ich mir in stiller Seele, Sehnsucht, Hausgarten, Dämmrung senkte sich von oben, und Lieder von Clara Schumann, Bettine von Arnim, Josephine Lang, Johanna Kinkel, Louise Reichardt, Annette von Droste-Hülshoff, Anna Amalia von Sachsen-Weimar, Corona Schröter, Hélène Liebmann, Elise Müller, Caroline von Egloffstein, Sibylle Mertens-Schaaffhausen, Jeannette Bürde. 
Herausgegeben von Ann Willison Lemke

fue 6300    ISMN: M-50012-630-0    Euro 25,00   order 

Titled “Von Goethe inspiriert” Furore Verlag presents a collection of Lieder by women composers on poems by Johann Wolfgang von Goethe. It witnesses the great presence of Goethe in the lives of many of his contemporaries. Chosen were composers whose dates of life cross Goethe’s lifetime some time between late18th and 19th century. In many individual ways reverence is given: young Bettine Brentano is enthusiastic, Fanny Hensel, Clara Schumann and Josephine Lang create Lieder of outstanding musical quality, Johanna Kinkel offers freshness and spontaneity. A fine and modest attitude is characteristic for Louise Reichardts and Annette von Droste-Hülshoffs songs. The Weimar circle is represented by the Duchess Anna Amalia of Sachsen Weimar and Corona Schröter who contribute Singspiel-songs. Several names one may not have heard before and be astonished about the fine quality of Lieder by Helene Liebmann and Jeannette Buerde. The volume is edited by Ann Willison Lemke, (PhD musicology and literature) It includes several first publications. Well suited for instruction. Level of difficulty: easy to medium.

 

top

  go on